E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » ReisRubriek   » lac de serre poncon

Auteur: Onderwerp: lac de serre poncon
Jaap Muller
ooit een watje stuk zien vallen?
Reg. nr. 19

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Jaap Muller   E-mail Jaap Muller   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
st Vincent les Forts
Even terugkomend op mijn vorige vraag,
Waar kun je daar landen behalve bij de start.
bij de campings blijkt verboden en in de omgeving is verder niets te vinden (door mij) [Confused]

IP: Gelogd
Erwin Voogt
Lid
Reg. nr. 2317

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Erwin Voogt   Homepage van de auteur     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
De officiële landing van de start in St Vincent zelf is inderdaad naast de start. Reuze handig, maar het vereist vaak wel bovenmodale schermbeheersing.

Tandems wijken soms uit naar een van de velden naast de weg richting de camping - ik geloof dat die ook op het bord staat vermeld. Informeer eventueel bij een van de tandempiloten.

Landen bij de camping aan het meer kan alleen buiten het hoogseizoen en als het meer voldoende leeg is dat er een strandje is.
Landen bij de camping Lou Pibou is heel tricky, want een kliflanding, mag officieel dus niet, en wordt alleen gedaan onder begeleiding. Nooit zelf proberen, tenzij je gaat voor de gratis helikoptervlucht naar Gap...

Je begrijpt uit bovenstaande dat veel mensen de voorkeur geven aan de start in St Jean de Montclar: "Plateau de la Chau".
Weliswaar kost je dit een liftkaartje, maar de start is een alpenweide, de landing een quasi-normaal (want soms verraderlijk thermisch) veld, thermiek begint een paar uurtjes vroeger en je start op 1900 meter in plaats van op 1280.

Voor nadere informatie kun je uiteraard ook informeren bij Inferno: op de camping Lou Pibou of in Paralodge in St Vincent, het gebouw direct naast de start.

Met vriendelijke groet,
Erwin

Jaap Muller
Reg. nr. 19

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Jaap Muller   E-mail Jaap Muller   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
dank je Erwin, nog 2 weken hopend op goed weer [Cool]
Harry Jaakke
Lid
Reg. nr. 2349

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Harry Jaakke   E-mail Harry Jaakke   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Heb in die hoek veel (zweef)gevlogen..er heerst daar een microklimaat omdat de fronten daar tegen gehouden worden door de hoge alpen.Je bent daar bijna verzekerd van mooi weer.Staan ook veel reclameborden met 320 dagen zon per jaar..:-) veel plezier !
Jaap Muller
Reg. nr. 19

dat is ook de reden dat ik daar eens wil gaan kijken. [Wink]
alhoewel het weer tegenwoordig toch anders is [Frown]

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website