E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » ReisRubriek   » Vliegen bij het Idro meer

Auteur: Onderwerp: Vliegen bij het Idro meer
Peter Wanten
Peter
Reg. nr. 1789

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Peter Wanten   E-mail Peter Wanten   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Heeft iemand tips en of nuttige adressen van bijvoorbeeld een vliegclub bij het Idro meer? Ik ga daar deze zomer op vakantie. Er is erg weinig over te vinden op internet.

Groet, Peter

IP: Gelogd
Henry Lemmen
Heute fliegen nur Profis und Holländer
Reg. nr. 55

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Henry Lemmen   Homepage van de auteur   E-mail Henry Lemmen   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Idro meer
Peter Wanten
Peter
Reg. nr. 1789

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Peter Wanten   E-mail Peter Wanten   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Bedankt Henry. Die algemene info kon ik ook vinden, maar er wordt helaas niks genoemd aan clubs of contactpersonen waar je iets te weten kunt komen over de locale ins en outs. Heeft iemand daar misschien iets van?
Marga van Woensel-Blom
Lid
Reg. nr. 2511

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Marga van Woensel-Blom     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Het Idromeer wordt veel gebruikt voor Veiligheidstraining. Bij de camping is een restaurant. Daarvandaan vertrekt een busje waar je mee omhoog kunt. Vanaf de middag is het meer bekend bij zeilers en surfers: de wind trekt dan erg aan. In de ochtend en de avond kun je er leuk vliegen.
De school waarmee ik daar een Veiligheidstraining heb gedaan is Aufwind.at.

Marten van Eerten
De Ooievaar uit Olst
Reg. nr. 2271

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Marten van Eerten   E-mail Marten van Eerten   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ten Noordenwesten van het Idromeer zijn er twee stekken met liften; geschikt wanneer je logistiek op jezelf bent aangewezen, t.w. Pinzolo en Molveno. Bij de laatste stek heb ik afgelopen mei gevlogen. Bij het dorpje Molveno aan de Noordzijde van het gelijknamig meertje heb je een cabinelift, die je halverwege de berg brengt en aansluitend een stoeltjeslift die je bij de startplek brengt.Staat niet aangegeven op ParaglidingMap. In de middag vaak/veel Zuidwind, maar dat geldt natuurlijk voor het hele gebied daar.

Gr. Marten

Peter Wanten
Peter
Reg. nr. 1789

Waardering
Bedankt voor de tips.

Op de site van Aufwind staat dat er SIV trainingen zijn. Sowieso leuk om te kijken en gratis winddummies [Wink]

In Molveno heb ik vorig jaar enkele vluchten gemaakt. Erg handig die lift. Wel kneiterharde wind 's middags. Vaak zelfs tot laat op de avond.

Pinzolo ga ik maar eens uitzoeken.

Groet, Peter

Joost van Dam
Lid
Reg. nr. 2125

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Joost van Dam   Homepage van de auteur   E-mail Joost van Dam   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
pinzolo heb k n paar starts gemaakt, top, gondel naar boven, goed restaurant, landen naast t kerkhof
Marten van Eerten
De Ooievaar uit Olst
Reg. nr. 2271

Waardering:
5
Icon 10 Geplaatst op      Gegevens van Marten van Eerten   E-mail Marten van Eerten   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
quote:
landen naast t kerkhof
Re: Kan - bij een hele ongelukkige landing - logistiek ook heel handig zijn [Big Grin]

Gr. Marten

Jackie Louwerse
Lid
Reg. nr. 2351

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Jackie Louwerse     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ik heb er ook een keer gevlogen en ben het met Joost eens. Je hebt er verder een heel mooi uitzicht op de bergenmassa aan de oostkant.
Er is een wand waar je urenlang kunt soaren op de middagwind.
Verder kan ik me niet herinneren dat er een kerkhof is. Heb je ook niet nodig want het landingsveld is ontzettend groot.

Peter Wanten
Peter
Reg. nr. 1789

Waardering
Hadden jullie dan geen last van harde wind in de middag? Vorig jaar was ik in Molveno en daar was vanaf de middag elke dag een harde tot snoeiharde wind. Niet iets waarmee ik de lucht in durfde.
Zelfs de tandems vlogen vaak alleen 's ochtends en 's avonds.

Marten van Eerten
De Ooievaar uit Olst
Reg. nr. 2271

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Marten van Eerten   E-mail Marten van Eerten   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
quote:
Hadden jullie dan geen last van harde wind in de middag?
Re: Ja. Ik heb in mei 2016 één vluchtje in Molveno gemaakt. Het was voor mij vanwege de windsterkte tegen het randje van het acceptabele. Ik ben om circa 15.00 uur gestart. Het is beter om er in de morgen of later in de namiddag ('s zomers zelfs in de avond) te starten. De startplaats is aan de noordwestzijde van het meer van Molveno bij het gelijknamig dorpje. Met zuidelijke wind wordt je dus van het meer weggeblazen. Voor een waterlanding hoef je dus niet te vrezen. Maar achter het dorpje versmalt het dal en heb je dus (extra) venturi-effect. Het is daarom verstandig om boven het meer hoogte af te bouwen wanneer je wilt landen.

Gr.

Marten

Peter Wanten
Peter
Reg. nr. 1789

Waardering
Inmiddels bij het Idro meer aan het vliegen. Kan prima totdat het in de middag hard gaat waaien. Of eventueel later in de middag/vroege avond. Info voor meteo, vervoer etc. kun je krijgen bij Trentinoadventures.it. Hele sympathieke lui.

Het is vrij rustig hier qua vliegers, behalve SIV training van Aufwind (Duits/Oostenrijks).

Voor degenen die een rustig maar mooi vlieggebied zoeken. Super landingsveld. Het enige dat ik ken dat officieel een "airspace is".

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website