E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » ReisRubriek   » Because size matters...

Auteur: Onderwerp: Because size matters...
Hans Veldman
Lid
Reg. nr. 783

Icon 3 Geplaatst op      Gegevens van Hans Veldman     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Gelukkig wordt ons vliegspul steeds lichter en kleiner. Tegenwoordig wordt er ook steeds meer naar de maten gekeken van de vliegtuig bagage gekeken, bij de KLM op Schiphol met een scanner/weeg bak. Niet rekening houdend dat onze bagage de maten behoorlijk afnemen met een koffer boven op geladen.

Met een band alleen om het scherm wordt deze dik en gaat de rest van het scherm alle kanten op.
Nu heb je daar tegenwoordig mooie compressie bags voor een scherm, binnenzak met ritsen aan de zijkant, volgens mij alleen voor kleine schermen.
 -
"Truuk" die ik tegenwoordig toe pas is met twee banden het scherm op het harnas samenbinden, beide banden over de breedte.
Het harnas zorgt voor het vorm behoud van het geheel en blijft gelijk ook "dunner".

IP: Gelogd
Bastiaan Rademakers
Lid
Reg. nr. 2200

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Bastiaan Rademakers     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Wat ik zelf doe is het volgende

qua scherm:
Bij de wingtip beginnen en cel op cel (baan op baan eigenlijk) vouwen. Het handigste is om dat met z'n 2-en te doen, zodat je het netjes kunt doen en alle lucht eruit kunt krijgen. Op die manier kan je het scherm echt behoorlijk klein krijgen, kleiner dan op alle andere manieren die ik tot nu toe heb geprobeerd. Band er omheen om 'm bij elkaar te houden en voila.

Qua harnas:
Haal je protectie eruit en rol deze zo strak mogelijk op en doe er een spanbandje omheen. Daardoor wordt je harnas in het algemeen al behoorlijk plat en neemt het een stuk minder plaats in. Uiteraard niet vergeten je protectie wel mee te nemen [Wink] .

Joost van Dam
Lid
Reg. nr. 2125

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Joost van Dam   Homepage van de auteur   E-mail Joost van Dam   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
voor de ene of 2 keer per jaar opsturen/vliegtuig transport , maakt t geen ene moer uit om hem n keer in n vacuum zak te stoppen, niviuk stuurt ze officieel erin !!, ik heb net n glider ontvangen, ongelofelijk , hoe proffesioneel dat eruit zag. ja !!!! t belangrijkste dan is heel secuur cel op cel etc

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website