E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » ReisRubriek   » Ter info, vliegtuig bagage regels zijn verder aangescherpt

Auteur: Onderwerp: Ter info, vliegtuig bagage regels zijn verder aangescherpt
Hans Veldman
Lid
Reg. nr. 783

Icon 3 Geplaatst op      Gegevens van Hans Veldman     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ter info, vliegtuig bagage regels zijn verder aangescherpt:
( https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/baggage/restricted_article/index.htm#p3 )

Lithiumbatterijen
Bij kortsluiting kunnen lithiumbatterijen veel hitte genereren. Bovendien kunnen ze bij beschadiging of door een fout in het ontwerp of onzorgvuldige montage in brand vliegen. Daarom worden er eisen gesteld aan het vervoer van losse lithiumbatterijen en externe batterijen die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik in apparaten als laptops, mobiele telefoons en dvd-spelers en in medische apparatuur, en mogen deze alleen in de handbagage worden meegenomen. Elke reservebatterij moet afzonderlijk zijn verpakt in de originele verpakking. Als u de verpakking niet meer heeft, moet u de contactpunten van de batterij isoleren door ze af te plakken met niet-geleidende tape en elke batterij afzonderlijk in een plastic zak verpakken. Lees meer over de beperkingen voor het meenemen van lithiumbatterijen aan boord (alleen in het Engels). (Dit schema vind ik duidelijker)

p.s. Zelfbalancerende apparaten worden ook genoemd, als no-no. Vraag me af of ze daar ook drones mee bedoelen?

IP: Gelogd
Joost van Dam
Lid
Reg. nr. 2125

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Joost van Dam   Homepage van de auteur   E-mail Joost van Dam   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
dit alles komt door n paar incidenten. n drone in n babagebak die spontaan in de fik is gevlogen , n laptop die vlam vatte......
beste manier om te blussen ; water, om kortsluiting te creeren
zelfbalancerende devices ; gimbals....

IP: Gelogd

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website