E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » ReisRubriek   » algodonales

Auteur: Onderwerp: algodonales
Jan vd Meer
Lid
Reg. nr. 2582

Waardering:
1
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Jan vd Meer   E-mail Jan vd Meer   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
ik ben op zoek naar info over vliegscholen of welke juist niet die les geven in of om Algodonales Spanje.
ervaringen van andere vliegers is welkom.
Gr Jan.

IP: Gelogd
Ronald ten Berge
Lid
Reg. nr. 34

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ronald ten Berge     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hoi Jan,

Ik weet niet wat je precies zoekt en of je een bergbrevet van minimaal 2 hebt, maar wij (Action Air Sports) gaan in november weer naar Algodonales.

Het bijzondere aan die vliegtrip is dat er altijd tenminste één instructeur mee gaat die je kunt gebruiken als persoonlijke coach, zoals wanneer je je start-, thermiek-, of landingstechniek wilt verbeteren.

Maar natuurlijk kun je er ook een relaxte vliegweek van maken in die mooie streek, waar het vliegen met die grote gieren wel heel apart is.

Meer informatie vind je hier: http://actionairsports.nl/paragliding/Paragliding-Bergprogramma-Document.asp?IDReis=486

Groet,
Ronald

Jan vd Meer
Lid
Reg. nr. 2582

Waardering:
1
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Jan vd Meer   E-mail Jan vd Meer   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Haa Ronald.
ik heb geen enkel brevet.
2 jaar soarervaring en twee bergvluchten met PaHo
in Bassano.
nog 13 vluchten te maken voor brevet 1.
ik wil de laatste week Nov. vliegen.
ik lees graag van je.
mag ook op mn mail vdmeerschilders@casema.nl
Jan

Erik Jochems
niet geregistreerd

Icon 1 Geplaatst op            Wijzig/wis bericht 
[Eek!]
Herman Wiegers
Lid
Reg. nr. 893

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Herman Wiegers         Wijzig/wis bericht 
Hallo Jan,

Hoe aantrekkelijk Algodonales ook is, iemand met geen bergvlieg ervaring heeft daar niets te zoeken.
Volgens mij heb je begbrevet 2 nodig en dan liefst nog met een flink aantal extra vluchten.
Het gebied is gevaarlijk voor beginners (en misschien ook wel voor gevorderden). Er vliegen "piloten" van allerlei soort, die zich niet aan regels houden en het kan erg druk zijn in de lucht en op landingsplekken.

Jan vd Meer
Lid
Reg. nr. 2582

Waardering:
1
hallo Herman.
gevaarlijk gebied. dat zoek ik niet.
kan je mij dan vertellen wat er gevaarlijk is aan dat gebied.? (buiten het feit om dat paraglijden ook n gevaarlijke sport is}
zou het in de maand november ook nog druk zijn.?
ik wilde juist in het najaar gaan vanwege rustiger termiek.
ik lees het graag.
Jan

Ardy Brouwer

Al Bundy Cup 2012

Reg. nr. 699

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ardy Brouwer   Homepage van de auteur   E-mail Ardy Brouwer   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Er zijn daar ook Spaanse scholen actief waaronder ParaglidingSpain.

Net als op elke start gebeurd wordt je daar als het te thermisch wordt vroeg van de berg gestart waarna je evt. later op de dag nog een vlucht kan maken. Mannetje op de start en landing.

Prima gebied om te lessen maar dat is niet waar de meeste piloten voor naar Algo gaan.

En v.w.b. gevaarlijk... De Vogezen zijn in mijn beleving gevaarlijker en onvoorspelbaarder en daar wordt ook gewoon instructie gegeven. Algo heeft alles: Thermische stekken, soarstekken en er tussen in. Sommige geschikter voor beginners dan andere maar het instructie team weet prima waar er gevlogen moet gaan worden.

PS. najaar is perfect om naar Algo te gaan. Tevens heerlijk eten voor weinig geld en typisch Spaanse atmosfeer en gezelligheid.

Aanrader! (ook om te lessen)

Ronald ten Berge
Lid
Reg. nr. 34

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ronald ten Berge     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Beste Jan, onze vliegtrip is echt gericht op gebrevetteerde piloten, dus ik denk dat als je echt specifiek in Algodonales wilt vliegen, de suggestie van Ardy (Spaanse vliegschool) het beste is.
Jan vd Meer
Lid
Reg. nr. 2582

Waardering:
1
Ardy.
dank voor je reactie.
ik heb de school aangeschreven in mn beste engels..
I let you now.

Jan vd Meer
Lid
Reg. nr. 2582

Waardering:
1
hallo Jongens;
Dank voor jullie reactie's.
ik heb curcus geboekt bij paraglidingspain
21/28 nov 2015
is in principe beginnerscurcus met als de vaardigheden dat toelaten de mogelijkheid om door te stromen naar curcus met piloten die wel n brevet hebben maar weinig vliegen.
heb er zin in.
Jan

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website