E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » ReisRubriek   » Vliegervaringen Melvano

Auteur: Onderwerp: Vliegervaringen Melvano
Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Zlatko Josipovic   Homepage van de auteur   E-mail Zlatko Josipovic   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ik wil na vliegen in Istrien nog paar dagen naar Melvano gaan vliegen, ca.10 Augustus.Ik heb in de Gleitschierm over dit plek gelezen maar daar staat ook dat termiek is soms extreem sterk,ik heb geen meer zien gips op de arm of been,een keer per jaar is genoeg,haha.
Wat is Julie ervaring met Melvano?
Bedankt
Zlatko

IP: Gelogd
Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Zlatko Josipovic   Homepage van de auteur   E-mail Zlatko Josipovic   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Sorry,ik ga naar MOLVENO niet Melvano,ongelooflijk.
Jan Kessels
w8opgoedweer
Reg. nr. 35

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Jan Kessels   Homepage van de auteur   E-mail Jan Kessels   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
http://www.e-lijn.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=5;t=000151#000000

zoek maar onder MOLVENO in het archief.

Ik heb er eind juli 2003 gevlogen en een prachtweek gehad, weinig lopen, en lekker soaren
als je hoog wilt, kon dat ook.
wel af en toe harde wind, ook op de start (bellen)

-jk-

Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Weinig lopen maar wel veel vliegen,dat is goed.
Bedankt

Atze Das
Lid
Reg. nr. 214

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Atze Das   E-mail Atze Das   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Wanneer stond dat verslag over Molveno in de Gleitschirm? Ik heb daar augustus 2004 twee Oostenrijkers ontmoet die aan het proefvliegen waren met het idee om een artikel over het gebied te schrijven en gelijkertijd een paar nieuwe schermen te testen. Deze jongens konden echt super goed vliegen en maakten o.a. een fantastische vlucht rond het hooggebergte. Helaas heb ik de toppen daar toen niet gehaald, maar wel heel mooi gevlogen.

Vroeg in de middag kwam de wind vanaf het meer opzetten en kon je goed soaren. Helaas was de wind op meerdere dagen te sterk waardoor het niet vliegbaar was. De startplaats is eenvoudig te bereiken met de lift, meestal rustig en gemakkelijk. De landingsplaats vond ik echter minder. Een schuin veldje dat uitloopt op het strand. Aan de achterkant van dit veld en aan de zijkanten liggen huizen en bomen. Tussen het veld en het strand gaat het nog een paar meter omlaag. Op zich is het veld ruim genoeg maar tot twee maal toe overkwam het mij dat ik gedurende de gehele vlucht (zo ongeveer tot mijn final) een flinke tegenwind had, die op de landing tijdens mijn final plotseling wegviel. Het leek wel alsof je daar in de lei of turbulentie zat die werd veroorzaakt door de “wand” tussen strand en landingsveld. Beide keren dreigde ik over het einde/begin van het landingsterrein heen te schieten (waarna je zeer waarschijnlijk over het smalle strandje richting water doorvliegt). Het lukte me beide keren nog net op het grasveld te landen. Maar goed, andere keren had ik wel goed tegenwind in de final…….

De vliegstek (Pradel, Molveno) staat ook beschreven in het boek “Die schönsten Fluggebiete der Alpen”. Waarschijnlijk ook wel in de nieuwe uitgave.

Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Een mooi verslag over Molveno staat in de Gleitschirm nummer 11/12 2004.

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website