E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » ReisRubriek   » Vliegervaringen Diedamskopf. Wie ?

Auteur: Onderwerp: Vliegervaringen Diedamskopf. Wie ?
Ron Keupink
Begin met beide benen op de grond, dan kom je ver !
Reg. nr. 1386

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ron Keupink   E-mail Ron Keupink   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hallo collega piloten,

Wie van jullie kan wat vliegervaringen delen over het gebied bij Diedamskops (Au-Schoppernau) ?

Ik heb al gezocht en gelezen wat e-lijn te melden had, maar graag meer info over hoe goed je er kunt vliegen ? Kortom, wat zijn de praktijkervaringen aldaar ?

Theorie heb ik op http://www.au-schoppernau.at/
en dan vervolgens Bergbahnen, Flieger al gelezen.

Ik zie wel wat in een lang weekend 10 t/m 14 juni a.s.

Graag respons.

Ron.

IP: Gelogd
Hans ter Maat
Eagle...
Reg. nr. 154

Waardering:
2
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Hans ter Maat   Homepage van de auteur   E-mail Hans ter Maat   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
hai Ron,

ik heb veel in Schoppernau gevlogen. Waarbij het accent op de winter lag (al het 5e jaar) de start is in drie richtingen goed bruikbaar (west over zuid tot bijna oost als je een goede starter bent kun je zelfs nog wel iets meer eruit halen. In de zomer staat de zon op de helling (zuid) en is het al vroeg thermisch. In het voorjaar /zomer kan het er behoorlijk thermisch zijn. Dat klinkt mooi er zit echter ook een schaduwkant aan. Het dal ligt aan het eind van de vallei en daardoor ontstaat er op thermische dagen vaak een door venturi veroorzaakte stevige wind in het dal. Dit kan per dag wisselen. Je hebt echter ook heel goede uitwijkmogelijkheden: Bezau en Andelsbuch liggen bijna om de hoek. Ervaren piloten starten vaak met als doel overland via het kleinwalzertal of het lechtal. De venturi moet je dus in de gaten houden. Ik vind het trouwens een geweldige vliegstek.
Veel plezier
Hans

Ardy Brouwer

Al Bundy Cup 2012

Reg. nr. 699

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ardy Brouwer   Homepage van de auteur   E-mail Ardy Brouwer   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Wat Hans zegt.

In de middag rekening houden met windsnelheden van 20-40km/u. Doordat er ook nog een klein pukkeltje ligt aan de westkant van de landing kan het dan ook nog eens heel turbulent zijn. Tussen 2 en 4 zou ik me niet op de landing laten zien. Boven blijven dus, of bij voldoende hoogte en thermiek richting Bezau en Andelbuch vliegen. Of als je flinke "cojones" hebt richting Lech, Lechtal of Klein Walsertal.

Ron Keupink
Begin met beide benen op de grond, dan kom je ver !
Reg. nr. 1386

Waardering
Icon 14 Geplaatst op      Gegevens van Ron Keupink   E-mail Ron Keupink   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
@ Hans en Ardy,
Bedankt voor jullie respons. Top.
Helaas zijn de weersvoorspellingen voor Au-Schoppernau ongunstig komend weekend.
Als alternatief kiezen we (met z'n 2 of 3-en) nu voor de Vogezen. Zal wel aardig druk worden, want PAHO is er tevens met een extra ingelaste cursus.

@ Peter van den Ham
Bel of mail me nog even je reactie s.v.p.
Je hebt mijn nummer.

@ others ----> als er meer mensen zin hebben om af te spreken, neem dan even contact met me op.
mobiel 06-54761772.

P.s.
donderdagavond vertrekken rond 19.00 uur en maandagavond 13-6 weer terug rijden.

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website