E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » ReisRubriek   » Vliegen aan de kust Kroatie (Pagina 1)

Aantal pagina's: 1  2 

Auteur: Onderwerp: Vliegen aan de kust Kroatie
Mike Arends
Aquila
Reg. nr. 206

Waardering
Icon 6 Geplaatst op      Gegevens van Mike Arends   E-mail Mike Arends   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hallo allemaal,

Ik wil eind Juli begin Augustus richting de Kroatische kust voor vakantie (in de buurt van Rijeka).
Weet iemand daar familie campings met toch ook vliegmogelijkheden? Of links op internet waar eea te vinden is? (Ik wil toch ook wel een vluchtje kunnen maken daar ;-))

Alvast bedankt.

Mike

IP: Gelogd
Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Zlatko Josipovic   Homepage van de auteur   E-mail Zlatko Josipovic   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ik ben ook in Juli in Istrien op de vakantie en ik ga op de alle startpleke vliegen,ik ken dit gebied en lokale piloten.
Bij de Rijeka jij kan vliegen op de Grobnik,bij de Crikvenica op de Tribalj en op de eiland Krk.
Als jij kan ga jij beter tussen Rovinj en Porec naar vakantie en dan zit jij vlakbij alle startpleken.Ik zit in camping Valkanela bij de Porec.
www.tici.hr - kijk naar Isrtien open
http://community.webshots.com/user/zlatko241
Later stuur ik naar jou nog meer informatie over startpleken in Istrien en als heb jij zien wij kan samen vligen.

Tot Julie

Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Zlatko Josipovic   Homepage van de auteur   E-mail Zlatko Josipovic   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
http://www.istra.com/katalog/katalog/index.asp?vrsta=3&j=eng
http://hem.bredband.net/branjo/Starts/

Mike Arends
Aquila
Reg. nr. 206

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Mike Arends   E-mail Mike Arends   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hoi Zlatko,

Dank je wel voor de info. Ik ga de links vanavond even aflopen en dan ga ik kijken wat het wordt.

Nogmaals bedankt.

Mike

Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Startpleke in Istrien
Bij de Buzet:
Richting Hoogverschil
Raspadalica S-SW 450m
Zavoj S-SW 300m
Kastelir W-ZW 150m
Mlun O-NO 140m
Ticarija N-NW 270m
Brgud W-NW 600m
Zbevnica N-NO 500m
Ucka W-NW 900m

Bij de Rijeka:
Grobnik W-ZW ???
Tribalj W-ZW 700m
Krk-Baska NW 300m

Huub Verton
huubair
Reg. nr. 549

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Huub Verton   Homepage van de auteur   E-mail Huub Verton   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Tribalj kan ik zeeeer aanbevelen als vliegstek. In het dorpje Tribalj is een klein campinkje waar je absoluut niet moet gaan staan maar waar wel altijd schermvliegers zitten waar je bij aan kunt sluiten. De landingsplaats is namelijk naast dit campinkje. De overlandmogelijkheden zijn immens. Waar je voor op moet passen is onweer, meestal komt dat vanuit Istrie en Bora, die komt uit het achterland. Soms is het wat turbulent doordat de zeebries zich door de thermiek wurmt maar ik heb dat nog nooit als een probleem ervaren (kwestie van de sterkste bellen pakken, dan zit je daar in een oogwenk boven). Het uitzicht is er fenomenaal en zoals ik al zei, de overlandmogelijkheden idem dito. Kijk uit dat je niet overmoedig wordt door oversteken te maken waar je geen landingsplaats kunt bereiken. Door de uitgestrekte bossen kan dat een probleem opleveren als je niet uitkijkt (maar dat is in feite overal zo).

Overnachten kun je beter aan de kust, misschien ergens in de buurt van Crikvenica, Selce of Novi Vinodolski of zo.

Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Huub, BURA niet BORA.
Jij heb gelijk over Tribalj,startplek is wel mooi maar caping bij "dike" pilot is echte schade.
Mijn advies voor overnachting is tussen Porec en Rovinj,van dit deel kom jij binnen 1h naar alle startpleken.
Waar heb ik vorige jaar
gevlogen /Raspadalica,Zavoj,Brgud,Kastelir en Ucka/ landingsplaats is bereikbaar en toplanding is ook makkelijk.

Huub Verton
huubair
Reg. nr. 549

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Huub Verton   Homepage van de auteur   E-mail Huub Verton   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Wil je het verschil tussen bura en bora uitleggen?
Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Icon 10 Geplaatst op      Gegevens van Zlatko Josipovic   Homepage van de auteur   E-mail Zlatko Josipovic   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Bura is harde wind
Bora is vrouwelijke naam

Toon Westerburger
Droom niet je hele leven, maar leef wel voor je droom
Reg. nr. 11

Waardering:
4
Icon 6 Geplaatst op      Gegevens van Toon Westerburger   Homepage van de auteur   E-mail Toon Westerburger   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hoi Zlatko en Mike,

Toevallig zit ik in de weken van 16 tot en met 29 juli op de camping Bijela Uvala bij Porec, en heb ik uiteraard de pent bij me.
Ik heb er dan al een weekje vliegen in Oostenrijk opzitten, maar wil niet met mijn vrouw alleen maar aan het strand liggen of uitstapjes maken [Big Grin] .
Mochten jullie dus nog tips, suggesties, of andere zaken kwijt willen, dan hoor ik dat graag.

Toon Westerburger

Huub Verton
huubair
Reg. nr. 549

Waardering:
4
Icon 12 Geplaatst op      Gegevens van Huub Verton   Homepage van de auteur   E-mail Huub Verton   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hey Zlatko! Dan geef ik de voorkeur aan bora...
Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Hoi Toon,
wat denkt jij waarom ik 4 weeken op de kust ziet,vrouw en kinderen op de strand ik op de bergen,alemaal tevreden,haha.
Vergeet niet scherm
Groetjes

Toon Westerburger
Reg. nr. 11

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Toon Westerburger   Homepage van de auteur   E-mail Toon Westerburger   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hoi Zlatko,

Mijn kinderen (zoon van 22 en dochter van 20) gaan niet mee......, zei vermaken zich voortaan zelf [Razz]
Ik hoef gelukkig dus alleen maar mijn vrouw tevreden te stellen....... [Roll Eyes]

Toon

Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Toon,gaan wij Dutch team maken voor Istra Open 2005.
Mike,Toon,Norman,Jasmin en ik, Oranje fantastikus team,haha.

Toon Westerburger
Reg. nr. 11

Waardering:
4
Icon 9 Geplaatst op      Gegevens van Toon Westerburger   Homepage van de auteur   E-mail Toon Westerburger   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hoi Zlatko,

Lijkt mij een aardige uitdaging, maar ik blijf een recreatieve vlieger die het niveau van jou en velen anderen niet meer zal halen.
Daar heb ik helaas deze geweldig mooie sport te laat voor ontdekt [Frown]
Maarrrrr......, je weet natuurlijk nooit wat de toekomst nog zal brengen [Eek!]

Aantal pagina's: 1  2 

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website