E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » ReisRubriek   » Annecy van 5 mei tm 16 mei (Pagina 1)

Aantal pagina's: 1  2 

Auteur: Onderwerp: Annecy van 5 mei tm 16 mei
Marco Maas
The sultan of Swing
Reg. nr. 495

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Marco Maas   Homepage van de auteur   E-mail Marco Maas   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Beste Vliegvrienden,

Dennis Verboon en ik gaan weer eens een vliegvakantie plannen. Ditmaal gaan we naar de het meer van Annecy tussen hemelvaart en 2e pinksterdag.
We hebben het plan om een stacaravan te huren op een camping in doussard camping
We zoeken nog een aantal die zin hebben om mee te gaan. Als we onze plannen aan mensen vertellen vind iedereen het geweldig maar niemand hakt de knoop door. Kom op piloten, wie heeft er zin om mee te gaan.
We doen dit al wat jaren en het is altijd een succes. Annecy is een perfect vlieggebied vooral in het voorjaar, dan is het nog niet zo druk.

Groet
Marco

IP: Gelogd
Ron Keupink
Begin met beide benen op de grond, dan kom je ver !
Reg. nr. 1386

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ron Keupink   E-mail Ron Keupink   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hoi Marco,

Ben ik dan de eerste die reageert op je lijntje ?! Of had je al respons via andere wegen ontvangen ?
Ik had 't een tijdje geleden al te horen gekregen dat je dit van plan was. Heb 't toen vernomen van mijn maat Peter van Leer.
Ik moet 't nog bespreken thuis, maar heb zeker interesse. Wat me niet lukt is de gehele periode 5 t/m 16 mei. Misschien dat Peter dan ook weer warm begint te draaien tegen die tijd (dit is een uitnodiging, Peter).

Hoe zijn de plannen Marco ?
Geef je me even wat meer informatie ?

Groet Ron.

Marco Maas
The sultan of Swing
Reg. nr. 495

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Marco Maas   Homepage van de auteur   E-mail Marco Maas   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hey Ron,

Ik heb Peter ook al aangeschreven en die had ook nog steeds interesse.
Ik heb nu een aantal die interesse hebben maar pas twee (dennis en ik) die zeker mee gaan.
We gaan een stacaravan of een huisje huren, ik ben nog bezig om een goedkoop onderkomen te regelen.Ik heb niet veel zin om in een tent te verblijven en een huisje hoeft helemaal niet duur te zijn.
We gaan met de auto heen en als er meer mee gaan, kunnen we gezamelijk gaan.
We gaan donderdagochtend weg, dat is het plan en komen waarschijnlijk zondag of maandag 2e pinksterdag weer terug.
Ik hoor wel van je, zou leuk zijn als je mee gaat. Als je meer mensen weet, hou ik me open voor suggesties, hoe meer hoe beter.

Groet
Marco

Dennis Verboon
Ik soar ook...
Reg. nr. 274

Waardering
Icon 6 Geplaatst op      Gegevens van Dennis Verboon   E-mail Dennis Verboon   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Als er nog vliegers intresse hebben om mee te gaan naar Annecy, er is nog plaats. [Cool]
Annecy is een mooi vlieggebied, ruime startplaatsen, met tapijt bedekt.

Bjørn Punselie
Lid
Reg. nr. 1038

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Bjørn Punselie   E-mail Bjørn Punselie   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Aan die ruimte en tapijten heb je niet zoveel als je er niet mag starten...
Ger Hommes
De vliegende Joker (maar nu aan een Mescal)
Reg. nr. 302

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ger Hommes   Homepage van de auteur   E-mail Ger Hommes   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Dat zal toch niet de enige starplek zijn [Confused]
Dennis Verboon
Ik soar ook...
Reg. nr. 274

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Dennis Verboon   E-mail Dennis Verboon   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Mijn frans is niet geweldig, er wordt geschreven over "site Montmin" is Montmin een gebied of 1 startplaats. [Confused] De bekende startplaatsen Planfait en Forclaz worden niet genoemd. Wat is de reden voor de sluiting?
Ger Hommes
Reg. nr. 302

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ger Hommes   Homepage van de auteur   E-mail Ger Hommes   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
FF googelen leert me dat het een plaats in de bergen bij Anecy is, lijkt mij dat er nog zat startplekken over zijn.
Marco Maas
The sultan of Swing
Reg. nr. 495

Waardering:
4
Ik weet niet hoe je hier aan komt maar volgens mij gaat dit over col de forclaz, eerst even eens verder bestuderen.
Ik merk wel dat veel mensen geen zin hebben om te vliegen aangezien de lage aanmelding.
Nou kan dat natuurlijk ook zijn dat Dennis en ik niet aardig zijn maar daar ga ik niet vanuit [Big Grin]

Henny de Bruijn
Lid
Reg. nr. 180

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Henny de Bruijn   E-mail Henny de Bruijn   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Montmin is het plaatsje achter de Col de Forclaz,
Op de Forclaz zijn 2 starts een direct naast het de weg en de nieuwe (ca 5 jaar oud) een 500 meter verder op. Meer starts zijn er boven op de Forclas niet. Mijn Frans is oog niet al te best.
Ben benieuwd of het verhaal klopt.

Marco Maas
The sultan of Swing
Reg. nr. 495

Waardering:
4
Ik heb een mail naar supair gestuurd om te vragen of dit waar is en waarom.
Ik ben benieuwd

Marco Maas
The sultan of Swing
Reg. nr. 495

Waardering:
4
Bij Montmin heb je twee startplekken.

1 Montmin, is de north ouest start
2 Col de la forclaz, is de ouest start.
Volgens mij is ouest west.

Dit zou betekenen dat er 1 van de twee starts gesloten is.

Ger Hommes
Reg. nr. 302

Waardering:
4
Ik zou best met je mee willen hoor Marco maar ik zit de week er voor al in Zwitserland [Smile]
Ja, ik weet het, het is behelpen, maar 1 week vakantie [Big Grin]

Matthijs Lindeman
Dances with clouds...
Reg. nr. 52

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Matthijs Lindeman   E-mail Matthijs Lindeman   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Voor zover ik het weet zijn Montmin en Col de la Forclaz dezelfde stekken. De een noemt het zo, de ander zo. In principe is er daar maar één start. Vrij groot en inderdaad voorzien van oude kunstgras vellen. Er zijn daar wel meer starts, maar die zijn of voor Delta's of ze zijn gesloten.

Er is nog een stek die tussen Montmin en Annecy ligt en die heet Planfait. Deze ligt een stuk lager dan Montmin, maar heeft wel veel potentie. Nadeel is dat je hier alleen 's middags goed kan vliegen omdat dan de zon er pas echt goed op staat. Start is een beetje kort voor wat minder goede vliegers. Anderen zulen daar niet veel moeite hebben. Landingsterrein is onder aan de berg bij de shops van Rip Air en Passagers du Vent. Daar zit ook de kroeg, maar ik weet niet of die nu al open is. Deze stek is erg populair door zijn mogelijkheden, relatief korte reistijd naar boven en leuk landingsterrein.

Dan is er aan de andere kant van het meer ook een gebied dat Semnoz heet. Een klein skigebiedje. Bij deze start is het meest gebruikelijk om aan de zuid - west kant van de berg te gaan vliegen omdat daar de zon staat. Je komt dan moeilijk terug bij het meer. Het is wel een stevige rit naar boven.

Tot zover.

Willem van den Brink
My Spirit soars
Reg. nr. 275

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Willem van den Brink   E-mail Willem van den Brink   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
De oude startplek "Coche Cabane" is nog wel open heb ik als informatie gekregen. Voor deze startplek loop je onder delta ramp (bij Mont Min)door het bos, met wat klauterwerk in 20 minuten.

Aantal pagina's: 1  2 

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website