E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Nieuwe enquete  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » Verzekeringen   » AOV en reisverzekering incl. paragliden

Auteur: Onderwerp: AOV en reisverzekering incl. paragliden
Marco Kalin
Lid
Reg. nr. 2661

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Marco Kalin     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Nu de hobby toch echt steeds meer vorm gaat krijgen, heb ik even gekeken naar de dekking van mijn AOV.
Vanuit de Amersfoortse waar deze loopt kreeg ik de volgende reactie:

Wij hebben gisteren telefonisch gesproken over de dekking van uw arbeidsongeschiktheidsverzekering. U vroeg mij in hoeverre “extreme sporten” zoals paragliding in Italië meeverzekerd waren.

Alle (extreme) hobby’s zijn meeverzekerd
Ik deelde u mee dat al uw hobbymatige bezigheden meeverzekerd zijn bij De Amersfoortse. U kunt met een gerust hart gaan zwemmen met witte haaien, parachutespingen boven de Grand Canyon of deelnemen aan een motorrace, het is allemaal meeverzekerd.

Dat is dus duidelijk.
Daarnaast heb ik v.w.b. een doorlopende reisverzekering bevestiging gekregen dat m.b.t. medische kosten, helikopter, repatriëring. e.d. de volgende maatschappijen dekking bieden: Zilveren Kruis en Univé en de Europeesche. Voor een eventuele geldelijke uitbetaling bij overlijden of invaliditeit geldt dit vaak niet, de zgn. ongevallen dekking.

Enfin, wellicht help het een ander wat verder in zijn of haar zoektocht.

[ 10.11.2015, 15:12: Bericht aangepast door: Marco Kalin ]

IP: Gelogd
Claus van den Hoek
(Forumbeheerder)

Zeilen is ook leuk...

Reg. nr. 1

Icon 14 Geplaatst op      Gegevens van Claus van den Hoek   E-mail Claus van den Hoek   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Dankjewel voor de info Marco!
Hijlko Soepboer
H. Soepboer
Reg. nr. 60

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Hijlko Soepboer   E-mail Hijlko Soepboer   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Heb hier ook al eens een draadje over opgeworpen met de volgende conclusies:

quote:
Na het uitsluiten van paragliding door Allianz arbeidsongeschiktheidsverzekeringen eerst een aantal verzekeringen benaderd met de directe vraag of zij arbeidsongeschiktheid als gevolg paragliding dekken met het volgende resultaat:

Allianz: geen dekking
Klaverblad: hobbymatig gedekt, beroepsmatig niet
Mevas: geen dekking van gevaarlijke sporten (parapente wordt specifiek genoemd)
Amersfoortse: hobbymatig gedekt
Generali: volledig uitgesloten
Movir: gedekt
Mediva/Aegon: gedekt

Uiteindelijk heb ik gekozen voor Movir omdat zij de beste voorwaarden hebben.

Als je wedstrijden vliegt moet je een beetje oppassen met hobbymatige dekking. Vermoedelijk zal men als het erop aan komt proberen om wedstrijden als niet-hobbymatig te bestempelen.

Houd er ook rekening mee dat vliegen als (hulp)-instructeur /tandempiloot wel eens niet meer als hobbymatig bestempeld zou kunnen worden.

Met betrekking tot de Amersfoortse kan ik nog melden dat wedstrijdvliegen niet gedekt is. Weet niet of je ook wedstrijden vliegt of nog van plan bent dat te gaan doen maar daar moet je dan dus even op letten.

[ 14.11.2015, 14:41: Bericht aangepast door: Hijlko Soepboer ]

Wim van Hoorn
Lid
Reg. nr. 2490

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Wim van Hoorn     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
over Allianz: ik heb een doorlopende reisverzekering bij Allianz, waarbij de verzekeringstussenpersoon me zwart-op-wit heeft verklaard dat paragliding volledig is gedekt wat betreft opsporing en (helicopter)redding en dokters- en ziekenhuiskosten.
Alleen voor paragliding in wedstrijdverband wordt een uitzondering gemaakt.

Erik Jochems
Lid
Reg. nr. 2610

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Erik Jochems   Homepage van de auteur     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Klopt.
Hijlko Soepboer
H. Soepboer
Reg. nr. 60

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Hijlko Soepboer   E-mail Hijlko Soepboer   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Misschien is het duidelijk maar misschien ook niet en daarom:

Allianz Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen keren niet uit bij arbeidsongeschiktheid als gevolg van paragliden.

Allianz Reisverzekeringen keren niet uit in geval van calamiteiten bij paragliding wedstrijden.

Peter van den Ham
Lid
Reg. nr. 419

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Peter van den Ham   E-mail Peter van den Ham   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Bij Allianz is je paragliding materiaal niet verzekerd tegen diefstal. ( lees de voorwaarden van de doorlopende reis/vakantie verzekering)

Ik ben net door mijn oude verzekeraar naar Allianz overgegaan. Op mijn vraag aan Allianz, of paragliden ook verzekerd is konden ze niet direct een antwoord geven. Daar moeten ze nog twee weken over na denken !

Als je even goed de voorwaarden leest ( op hun site ) is paragliden ook niet verzekerd in de doorlopende reisverzekering.
Of zodanig onduidelijk gesteld dat ik geen gebruik meer van hun diensten wenst te maken.
Er zijn vast betere verzekeringen.

Plaats een nieuw onderwerp  Nieuwe enquete  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website