E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Overige Rubrieken   » Kommer en Kwel bij de KNVvL   » KNVvL ledenvoordelen

Auteur: Onderwerp: KNVvL ledenvoordelen
Henry Lemmen
Heute fliegen nur Profis und Holländer
Reg. nr. 55

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Henry Lemmen   Homepage van de auteur   E-mail Henry Lemmen   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
In de nieuwsbrieven van de KNVvL worden een aantal ledenvoordelen vermeld:

quote:
KNVvL-ledenvoordeel
- Korting op collectieve WA-verzekeringen
- 15% korting bij George de Jong Optiek en bij Vliegbril.
- Belangenbehartiging, nationaal en internationaal
- 25% korting voor Aviodrome én 7 andere attractieparken
- Juridische ondersteuning bij aanvraag luchtsportterrein
- Hoge korting op KEI-brevetten
- Gratis toegang KNMI Luchtvaartmeteo

Heeft iemand, als lid van de KNVvL afdeling schermvliegen, ooit van bovengenoemde hoge korting op een KEI-brevet mogen genieten?

Voor andere afdelingen geldt zo'n korting. Zie: http://www.brevet.aero

IP: Gelogd
Rick van der Sloot
Lid
Reg. nr. 2061

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Rick van der Sloot     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Henry,

Heb je prijzen vergeleken met de andere afdelingen?

Dan mag je toch wel zeggen dat iedere paraglider met een KNVvL Brevet heeft genoten van een korting op zijn brevet. (17,50 vs 75/92,50)

Technisch gezien is het natuurlijk zo dat het voor een KNVvL schermvlieg-lid het voordeel is dat hij een KNVvL-Brevet kan behalen, als niet-lid kun je dat dus niet.

Henry Lemmen
Reg. nr. 55

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Henry Lemmen   Homepage van de auteur   E-mail Henry Lemmen   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
De prijzen heb ik vergeleken met andere afdelingen en als schermvlieger ben je het duurst uit met het verlengen van het brevet omdat je niet alleen de kosten van het brevet moet rekenen, maar ook de verplichte koppeling met het lidmaatschap.

Neem bijvoorbeeld de afdeling paramotorvliegen.

Lid afdeling paramotor:
- contributie: 98,- euro
- intiële uitgifte brevet: 75,- euro
- verlenging brevet: 20,- euro
stel eens in de 3 jaar verlengen, dan heb je na 3 jaar betaald: 389,- euro

Geen lid afdeling paramotorvliegen:
- intiële uitgifte brevet: 92,50 euro
- verlenging brevet: 37,50 euro
stel eens in de 3 jaar verlengen, dan heb je na 3 jaar betaald: 130,- euro

Lid afdeling schermvliegen:
- contributie: 89,50 euro
- intiële uitgifte brevet: 17,50 euro
- verlenging brevet: 17,50 euro
stel eens in de 3 jaar verlengen, dan heb je na 3 jaar betaald: 303,- euro

Geen lid afdeling schermvliegen:
- geen mogelijk tot het verkrijgen van een brevet hoger dan brevet 1

Als je langer lid bent, wordt het bij schermvliegen nog goedkoper dan als lid van paramotorvliegen, maar het blijft veel duurder dan zonder lidmaatschap. Ik had het e.e.a. graag vergeleken met deltavliegen, maar daarvan zijn de brevetprijzen onlangs verdwenen van de website. Maar de essentie is dat je als lid van de afdeling schermvliegen geen voordeel geniet op de prijzen voor recreatieve brevetten, want er is geen alternatief. Dit is in tegenspraak met de reclame die de KNVvL maakt. Daarnaast is het opmerkelijk dat het brevetbeleid (lidmaatschapskoppeling) van de afdeling schermvliegen anders is dan bij de andere afdelingen met recreatieve brevetten. Een niet-consistent verenigingsbeleid.

Frank Moorman
Paramotor
Reg. nr. 2612

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Frank Moorman   Homepage van de auteur   E-mail Frank Moorman   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
1. Het zou naar mijn mening logisch zijn als alle kosten voor de door het KEI afgegeven brevetten en verlengingen hetzelfde zijn. Ik zal dit als punt meenemen in een volgende voorzittersoverleg,

2. Als paramotorvlieger hoef je inderdaad niet verplicht lid te zijn van de KNVvL. Let wel, de verzekering is geen integraal onderdeel van het lidmaatschap, zoals dat bij schermvliegen wel het geval is.
Dit is wel één van mijn doelen, maar daarvoor hebben we wel voldoende leden voor de afdeling paramotorvliegen nodig. Een kip en het ei verhaal.
Ter info: een Nederlandse WA verzekering voor een voetstarter kost ongeveer €180,- . Er zijn ook mogelijkheden in het buitenland, die v.w.b. de poliskosten aanmerkelijk lager zijn.
De afdeling paramotorvliegen bestaat deze maand overigens pas een jaar.

Frank Moorman
Paramotor
Reg. nr. 2612

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Frank Moorman   Homepage van de auteur   E-mail Frank Moorman   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
1. Het zou naar mijn mening logisch zijn als alle kosten voor de door het KEI afgegeven brevetten en verlengingen hetzelfde zijn. Ik zal dit als punt meenemen in een volgende voorzittersoverleg,

2. Als paramotorvlieger hoef je inderdaad niet verplicht lid te zijn van de KNVvL. Let wel, de verzekering is geen integraal onderdeel van het lidmaatschap, zoals dat bij schermvliegen wel het geval is.
Dit is wel één van mijn doelen, maar daarvoor hebben we wel voldoende leden voor de afdeling paramotorvliegen nodig. Een kip en het ei verhaal.
Ter info: een Nederlandse WA verzekering voor een voetstarter kost ongeveer €180,- . Er zijn ook mogelijkheden in het buitenland, die v.w.b. de poliskosten aanmerkelijk lager zijn.
De afdeling paramotorvliegen bestaat deze maand overigens pas een jaar.

Erwin Voogt
Lid
Reg. nr. 2317

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Erwin Voogt   Homepage van de auteur     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Is het sowieso niet een beetje gek dat je een KNVvL brevet kunt hebben zonder lid te zijn?

Had me nooit gerealiseerd dat dat blijkbaar kan, bij sommige / de meeste (?) afdelingen.

De KNVvL gaat vooral om belangenbehartiging - daar gaat zover ik kan zien ook het overgrote deel van de lidmaatschapsgelden heen. De uitgifte van brevetten is feitelijk een vorm van erkenning en dus ook van je belangen als piloot.
Vreemd dus dat je je wel zou kunnen laten erkennen door een organisatie, maar dan niet hoeft bij te dragen aan het verdedigen van jouw belangen c.q. aan die organisatie?

Dit zou mijns inziens enkel logisch zijn indien een KNVvL brevet wettelijk verplicht was en koppeling aan het lidmaatschap dan gedwongen winkelnering zou zijn. Daar is echter geen sprake van (bij o.a. schermvliegen en paramotor).

Groet, Erwin

Paul heijen
Lid
Reg. nr. 2745

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Paul heijen     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hoi,
Collega vliegers.
Ik lees met enige verbazing dat het hier alleen maar over de Knvvl gaat.
Ik zelf ben paar jaar geleden gewezen op het bestaan van een andere partij in Nederland waar je je brevet niet hoeft te verlengen en ook goed WA verzekerd bent.
En last but not least een stuk goedkoper.
Voor 34,20 dit jaar wa verzekerd en klaar inclusief lidmaatschaps geld.
We zijn een stuk kleiner, als bestuur krijgen we niks betaald,klopt maar we gaan er net zo voor.
Die club heet trouwens de NVVV

Paul

Henry Lemmen
Reg. nr. 55

quote:
Is het sowieso niet een beetje gek dat je een KNVvL brevet kunt hebben zonder lid te zijn?
Het lijkt mij helemaal niet zo vreemd. De opleiding tot een schermvliegbrevet geniet je immers niet bij de KNVvL, maar veelal bij een commerciële partij en je betaalt er ook voor bij die partij. Met uitzondering van het theorie-examen. Daarom lijkt het juist vreemd dat het brevet door de KNVvL wordt uitgegeven.

Neem bijvoorbeeld een Oostenrijks brevet, daarvoor is geen lidmaatschap vereist.

Overigens begrijp ik de achtergrond van de huidige constructie wel. En dat riekt naar gedwongen winkelnering bij de afdeling schermvliegen. En de vraag is in hoeverre een schermvliegbrevet een erkenning is en waarvan. Dat is wettelijk niet duidelijk omschreven en uitgesproken.

Rick van der Sloot
Lid
Reg. nr. 2061

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Rick van der Sloot     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
@Henry

Wie dwingt jou om een KNVvL Schermvlieg brevet te halen?
Je kunt volgens mij gewoon legaal schermvliegen zonder enige kosten te maken aan een brevet uitgifte.

Daar gaat de vergelijking met andere afdelingen vermoedelijk mank.
Legaal vliegen, daar wel een behoefte aan een officieel brevet. Vandaar ook het ontstaan van het KEI en voor die andere afdelingen/brevetten dus wel de mogelijkheid om deze te verkrijgen zonder lidmaatschap.

@Paul:
NVVV is bekent, graag verneem ik in welke besprekingen met lokale en landelijke overheid het NVVV betrokken is om de uitoefening van onze tak van luchtsport mogelijk te maken/houden.
Is het ook mogelijk om een IPPI te ontvangen op een NVVV brevet, voor deelname aan internationale FAI wedstrijden?

Henry Lemmen
Reg. nr. 55

quote:
Wie dwingt jou om een KNVvL Schermvlieg brevet te halen?
Je kunt volgens mij gewoon legaal schermvliegen zonder enige kosten te maken aan een brevet uitgifte.

Niemand dwingt mij. Gelukkig maar. En ja, je kunt zonder KNVvL schermvliegbrevet legaal vliegen in Nederland.

quote:
Daar gaat de vergelijking met andere afdelingen vermoedelijk mank.
Legaal vliegen, daar wel een behoefte aan een officieel brevet. Vandaar ook het ontstaan van het KEI en voor die andere afdelingen/brevetten dus wel de mogelijkheid om deze te verkrijgen zonder lidmaatschap.

Dit relaas begrijp ik niet. Wat wil je zeggen?

Mijn draadje begon over het vermeende KNVvL ledenvoordeel. Dat is er m.i. nog steeds niet.

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website