E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » Wedstrijdnieuws   » Dutch open 2017: 2-9 september St Andre

Auteur: Onderwerp: Dutch open 2017: 2-9 september St Andre
Marga van Woensel-Blom
Lid
Reg. nr. 2511

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Marga van Woensel-Blom     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ook dit jaar doen we onze XC-wedstrijd in de bergen weer samen met de Britten, wederom in het vliegmekka St André waar al verschillende succesvolle wedstrijden zijn gevlogen. Op de Britse website http://pgcomps.org.uk/ (keuze ‘Championship’) zijn de voorwaarden te vinden waaronder je mee mag doen. Samengevat moet je de laatste 2 jaar één van de volgende vluchten hebben gemaakt:

- In een FAI wedstrijd goal hebben gehaald in een taak van minimaal 50 km of
- Een XC vlucht hebben gemaakt van minimaal 100 km.

Voor Nederlandse piloten zijn er 25 plekken gereserveerd. Kosten voor deelname zijn £200, ongeveer €235.

Let op: Inschrijving begint op 1 februari. Vanaf 15 februari kan er worden betaald dus dan is duidelijk wie geselecteerd is om deel te nemen. Selectie wordt gedaan op basis van WPRS punten en XContest positie.

IP: Gelogd
Frank Meijer
Lid
Reg. nr. 2380

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Frank Meijer   E-mail Frank Meijer   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Die toelatingseisen zijn echt vreemd...

Je moet dus een wedstrijd gevlogen hebben om mee te doen met ons NK of een vlucht van 100km hebben gemaakt...

Het zou de KNVVL helpen als er ook een soort instapcompetitie is. Hoeveel piloten komen in Nederland aan de lier (en in de bergen) over de 100km en waarom kan er wel in Chabre normaal ingeschreven worden en bij onze eigen vereniging niet?

Als je 40km kunt vliegen zou je kunnen doorgroeien naar het niveau dat hier gevraagd wordt. Er zijn genoeg piloten die hun hele carriere die 100km niet halen, die zijn kennelijk uitgesloten van deelname aan het eigen NK. Niet echt open dus ons Dutch open.

Ook is het vreemd dat een taak van 50km of een 'vrije XC vlucht' van 100km gevraagd wordt, is dat willekeur?

Ik snap dat de wedstrijdcommissie naar eer en geweten hun werk doen, maar een beetje verder dan je eigen kliekje kijken is misschien wel een aanrader.

Ed Revenberg
Gelderse Overland Vlieger Toldijkair
Reg. nr. 142

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ed Revenberg   Homepage van de auteur     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Claus . Deze kan naar de onderste rubriek 😎
Erwin Voogt
Lid
Reg. nr. 2317

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Erwin Voogt   Homepage van de auteur     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Frank,

Het gaat om een NK.
Dus dat er deelname-eisen zijn is toch niet zo vreemd?
Is er een sport waarbij dat niet zo is?

Uit de wandelgangen heb ik vernomen dat gewerkt wordt aan een zoiets als een instapcompetitie. Daar zal vast t.z.t. over bericht worden.

Grenzen zijn veelal wat willekeurig.
Maar 50 km mét taak en 100 km zonder taak, is niet onlogisch.
Op diverse plaatsen, zoals bv. Porterville waar je binnenkort naar toe gaat, vlieg je 50 km met twee vingers in je neus.
Dus van wie aan een NK wil meedoen, mag iets meer gevraagd worden.

Groet, Erwin (die zelf niks met wedstrijden heeft [Wink] )

Marco Maas
The sultan of Swing
Reg. nr. 495

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Marco Maas   Homepage van de auteur   E-mail Marco Maas   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ik vind deze toelatingseisen ook niet zo raar.
Anders wordt het net zo'n Mickey Mouse wedstrijd als het NK precisie. Hardstikke leuk maar het niveau heeft niks met een NK te maken.
Een instapwedstrijd zou wel een goed idee zijn, dat zou voor een hoop mensen een stimulans kunnen zijn.

Gerard Visser
Not the sky is the limit, but ground
Reg. nr. 174

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Gerard Visser   E-mail Gerard Visser   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Die hebben we toch al in de vorm van de flat lands competitie. Kun je gewoon in Nederland aan mee doen.
Als je toch zo nodig in de bergen wilt vliegen 'pak' je een taak van 50 - 75 km van een eerdere British / NK open en ga die maar eens vliegen zonder wedstrijdstress en ander gedoe.

Marco Maas
The sultan of Swing
Reg. nr. 495

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Marco Maas   Homepage van de auteur   E-mail Marco Maas   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ja maar dat is toch anders, je vliegt dan bijna altijd alleen. In een groep leer je toch een stuk meer.
Gerard Visser
Not the sky is the limit, but ground
Reg. nr. 174

Waardering:
4
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Gerard Visser   E-mail Gerard Visser   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Je kunt ook eens gaan meedoen aan de Chabre open.
Daar krijg je bovendien tekst en uitleg over gps gebruik, weer, etc. Ook bij onze ooster buren zijn er het hele jaar wel wedstrijden waar de lat wat minder hoog ligt.
p.s. Als je bij een wedstrijd voor aan vliegt ben je ook alleen. Dat geeft zelfs bonus punten.

Frank Meijer
Lid
Reg. nr. 2380

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Frank Meijer   E-mail Frank Meijer   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Erwin, mijn punt is dat een NK mensen niet mag uitsluiten als zij aan de normale eisen van overlandvliegen voldoen. Een extra eis erbovenop zou voor een eredivisie nog wel nut hebben, maar dan doe je dus NIKS voor de breedtesport.

Over de discussie of het een Mickey Mouse competitie zou worden kun je kort zijn, niet iedereen is een winnaar. Ik denk persoonlijk dat aangezien we niks presteren internationaal we toch al eens naar het niveau van begeleiding en training kunnen kijken.

Ik ga proberen om Chabre te halen, maar 19 februari zit ik ergens in Afrika en die inschrijving is in 10 minuten vol.

Ik blijf nog steeds bij mijn eerste reactie op de eisen en opzet van het NK. De mensen die nu opeens roepen dat die eisen er moeten zijn vlogen zelf die afstanden niet toen ze begonnen met competitievliegen.

Voor mij zou een NK een leuke aanvulling zijn op het XC vliegen, maar ik verwacht niet een rol van betekenis te spelen in zo een competitie.

Tot er een andere wind gaat waaien voel ik mij in ieder geval niet vertegenwoordigd en dat is jammer.

Marco Maas
The sultan of Swing
Reg. nr. 495

Waardering:
4
Inschrijving van het Chabre open is overigens dit jaar wel verandert, iedeen komt op een potentiële wachtlijst en krijg na 3 dagen per mail een bevestiging of afwijzing.
Erwin Voogt
Lid
Reg. nr. 2317

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Erwin Voogt   Homepage van de auteur     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Frank,

Ik mis even het punt dat je wilt maken.

Het is een NK en er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
De omstandigheden waaronder gevlogen moet worden zijn niet geschikt voor vliegers met weinig ervaring (B3 incluis).
Dus nogmaals, dat er enkele eisen gesteld worden die iets boven het B3 basisniveau liggen is toch niet raar?

Dat er tot op heden niet veel "instapcompetities" zijn, is absoluut een punt. Wordt komende tijd geadresseerd, is de bedoeling.

Veel plezier in Zuid-Afrika!
Vanaf Porterville de kam afvliegen is 60km... dus die heb je zo in de pocket... [Smile]

Groet, Erwin

PS
Je doet een aantal uitspraken over het algemene niveau en het niveau van de NL vliegers die aantoonbaar onjuist zijn.
Misschien toch iets beter je huiswerk doen en wellicht verander je dan ook je mening wat betreft:
"Tot er een andere wind gaat waaien voel ik mij in ieder geval niet vertegenwoordigd en dat is jammer."

Frank Meijer
Lid
Reg. nr. 2380

Waardering
Lekker vooruitzicht die 60KM [Smile]

Overigens is mijn ongefundeerde mening op http://pwca.org/results/results/ gebaseerd. niet op Ferdinand van Schelven bijvoorbeeld, als uitzondering.

Ik stap verder uit de discussie die ik startte, want het wordt steeds minder productief [Wink]

Ik kijk met belangstelling uit naar de nieuwe ontwikkelingen en ga lekker vliegen.

Tot binnenkort ergens op een veld of een berg. Soft landings and great flights.

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website