E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » Algemeen   » Vliegen en skien

Auteur: Onderwerp: Vliegen en skien
Harry Jaakke
Lid
Reg. nr. 2349

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Harry Jaakke   E-mail Harry Jaakke   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Dag mensen,
Heeft iemand nog een goede tip voor een leuk vlieg en tevens ski gebied in Oostenrijk ? Al op veel plaatsen daar geskied maar paragliders zijn me eigenlijk in de winter niet echt opgevallen..
Alvast bedankt.. :-)

IP: Gelogd
Dirkjan Kakebeeke
Lid
Reg. nr. 2586

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Dirkjan Kakebeeke   E-mail Dirkjan Kakebeeke   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
In Zell am See heb ik 2 jaar geleden van de Schmittenhohe (zie pgearth/maps) een mooie thermische vlucht gemaakt. Daar waren toen ook we andere pg's in de lucht. Skigebied zelf is dan weer niet heel groot (iets beter incl Kaprun, maar dan zit je dus veel in de bus). Landing van de Schmittenhohe ligt ong 10mn per bus verwijderd van de lift die je weer naar de start brengt.

Ik geloof dat er bij Gerlos en Konigsleiten ook gevlogen kan worden. Maar omdat de laatste keer dat ik daar was cloudbase al bij de grond begon is er van mijn vliegplannen niet veel terecht gekomen.

gr

Dirkjan

[ 08.02.2018, 12:56: Bericht aangepast door: Dirkjan Kakebeeke ]

Erik Jochems
niet geregistreerd

Icon 1 Geplaatst op            Wijzig/wis bericht 
www.zillertal.at/en/tips/winter/paragliding/poi/detail/430013787/tandem-paragliding-in-finkenberg.html
Arjan van Doorn
Janus
Reg. nr. 2542

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Arjan van Doorn   E-mail Arjan van Doorn   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Au-Schoppernau in Oostenrijk. Vorarlberg.
Leuk klein skigebied, start en landing vlakbij de gondel.

Harry Jaakke
Lid
Reg. nr. 2349

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Harry Jaakke   E-mail Harry Jaakke   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Bedankt voor jullie reactie's. Zal ze ff goed bekijken, ik heb nog een maandje de tijd.. [Cool]
Anton v/d Goor
Lid
Reg. nr. 2415

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Anton v/d Goor   Homepage van de auteur     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
zijn eind januari met Cloud to Cloud naar het zillertal geweest, inderdaad Finkenberg kun je leuk vliegen en de mogelijkheid om naast de lift te landen.

Ook Brixental kun je leuk vliegen en dicht bij de lift landen.

Italië kan ook nog bij Ortisei (Seceda) super mooi ski gebied waar je zowel op Sceceda las op de Seiseralm leuk kunt vliegen. (ligt tegen oostenrijk aan bij de brennerpas)

Jan Sikking
Lid
Reg. nr. 62

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Jan Sikking   Homepage van de auteur   E-mail Jan Sikking   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
In Kössen wordt volop gevlogen, daar moet je zijn!
Zlatko Josipovic
Lid
Reg. nr. 698

Waardering:
3
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Zlatko Josipovic   Homepage van de auteur   E-mail Zlatko Josipovic   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ik heb voor kerst in Wagrain geweest maar ik had pecht met weer. Wagrain is een mooi start plek en volgens lokale piloten in winter periode kan uren soaren/als ben ik daar niet/ en in Februari is thermisch.Wagrain is ook goed vooe ski.Niet verweg is ook Werfenweng - Bischling,daar heb ik lang geleden gevlogen.

http://www.paragliding365.com/index-p-flightarea_details_48.html

Grießenkar,- wagrain

Harry Jaakke
Lid
Reg. nr. 2349

Waardering
Het is Kossen geworden omdat er s'winters ook veel gevlogen wordt.Ook een leuke bar etc. bij de landing voor apres-vliegen :-). Als het weer iets minder is dan zijn er binnen een half uurtje rijden ook nog andere leuke ski gebieden te bezoeken.En ook nog de korte reistijd spreekt me wel aan.. Nogmaals dank voor jullie reactie's [Cool]

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website