E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » Algemeen   » Slechte schermen?

Auteur: Onderwerp: Slechte schermen?
Hans Stegers
SkyHighHanzel
Reg. nr. 1873

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Hans Stegers   Homepage van de auteur   E-mail Hans Stegers   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Volgens mij worden er tegenwoordig geen slechte schermen meer gemaakt, sterker nog, veel wordt beter, allerlei innovaties, vliegen wordt makkelijker. Maar toch hoorde ik in de wandelgangen iemand roepen dat Swing gliders slecht zijn (je weet wel, iemand die nou net niet dat merk levert). Lijkt mij een beetje een-kort-door-de-bocht opmerking, wat vindt u hiervan? Zijn er feiten? Cijfers? Klapt u er maar op los. Ondertussen Swing ik rustig in the air met m'n Arcusje 7 en Sting Powerplay-tje.
IP: Gelogd
Marco Kalin
Lid
Reg. nr. 2661

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Marco Kalin     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Als je met slecht doelt op de kwaliteit, daarover kan ik niets zeggen.
Wel is mijn ervaring onder een Arcus 7 (week mee gevlogen) een stuk minder dan onder een Ozone Mojo 4, Air Design Easy en Advance Alpha 5 (A-schermen).
Maar dat heeft te maken met verschillende vliegeigenschappen zoals ik die ervaren heb, en dat is vaak subjectief.

Erwin Voogt
Lid
Reg. nr. 2317

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Erwin Voogt   Homepage van de auteur     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hans joh, waar heb je dit nou weer vandaan?

En de Arcus 7 is een behoorlijk gedateerd scherm, uit 2012, met 4 risers.

Over wat lekker vliegt valt altijd te twisten.
Meestal is het ook maar net wat je gewend bent.
En hoe je binnen de gewichtrange valt, maakt ook veel uit.

Groet, Erwin

Marco Maas
The sultan of Swing
Reg. nr. 495

Waardering:
4
Icon 10 Geplaatst op      Gegevens van Marco Maas   Homepage van de auteur   E-mail Marco Maas   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Er worden vrijwel geen slechte schermen meer gemaakt. En wat is goed en slecht, doel je dan op performance of echt alleen op kwaliteit van het materiaal. Wat betreft Swing, ik vlieg al 10 jaar Swing, elke 2 a 3 jaar een nieuwe. Wat ik zeker kan zeggen is dat de kwaliteit van Swing uitstekend is, vroeger deden ze qua performance misschien niet echt mee omdat ze meer gericht waren op veiligheid maar nu doen ze met de beste mee. De Swing Arcus is overigens 1 van de meest verkochte schermen ooit. Ik vermoed dat deze uitspraak van een vliegschoolhouder komt die een ander merk heel graag wil verkopen. [Big Grin]

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website