E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » Vraag van de Week   » Test je theorie

Auteur: Onderwerp: Test je theorie
Henry Lemmen
Heute fliegen nur Profis und Holländer
Reg. nr. 55

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Henry Lemmen   Homepage van de auteur   E-mail Henry Lemmen   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Vanaf nu tot en met 20 november a.s. is het mogelijk je theoretische kennis over schermvliegen, meteo, voorschriften en navigatie te toetsen. De oefenstof is bedoeld voor alle piloten, met of zonder brevet en op verschillende niveaus.

Voordat je kunt beginnen met de oefenopgaven, dien je je eerst hier te registreren. De oefenopgaven kun je hier vinden: theorie schermvliegen.

Onthoud je inlognaam en wachtwoord want je kunt 5 keer oefenen.

[ 16.11.2015, 20:47: Bericht aangepast door: Claus van den Hoek ]

IP: Gelogd
Gerry van der Eerden
Lid
Reg. nr. 2701

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Gerry van der Eerden     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ik wil oefenvragen gaan maken, maak ik kom niet op de site. "Kan internetpagina" niet vinden. Ik ben ingelogd met naam en wachtwoord. Wat kan ik hieraan doen?
Groet. Gerry van der Eerden.

Ronald van Veen
www.portoshop.nl www.vliegsafari.nl
Reg. nr. 31

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ronald van Veen   Homepage van de auteur   E-mail Ronald van Veen   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
laatste puntje weghalen

http://www.theorie-schermvliegen.nl/examen.php

Gerry van der Eerden
Lid
Reg. nr. 2701

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Gerry van der Eerden     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Lukt helaas niet terwijl de tijd begint te dringen. Account uitgeschakeld of geblokkeerd,. Ik eb geen idee wat ik fout gedan kan hebben.
Claus van den Hoek
(Forumbeheerder)

Zeilen is ook leuk...

Reg. nr. 1

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Claus van den Hoek   E-mail Claus van den Hoek   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Voordat je kunt beginnen met de oefenopgaven, dien je je eerst hier te registreren. De oefenopgaven kun je hier vinden: theorie schermvliegen.

Hier klikken

Henry Lemmen
Reg. nr. 55

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Henry Lemmen   Homepage van de auteur   E-mail Henry Lemmen   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Vanaf vandaag, tot en met a.s. donderdag, kun je weer oefenen. Zie bovenstaande post voor de inlogprocedure.
Henry Lemmen
Reg. nr. 55

Vanaf vandaag, tot en met a.s. vrijdag, kun je weer oefenen. Zie bovenstaande post voor de inlogprocedure.

Let op: de oefenvragen hebben geen relatie met de examenstof van de KNVvL.

Henry Lemmen
Reg. nr. 55

Vanaf vandaag, tot en met a.s. vrijdag, kun je weer warmlopen voor het KNVvL theorie-examen. Zie bovenstaande post voor de inlogprocedure.

Let op: de oefenvragen hebben geen relatie met de examenstof van de KNVvL.

Henry Lemmen
Reg. nr. 55

Voor de volledigheid:

Voordat je kunt beginnen met de oefenopgaven, dien je je eerst hier te registreren. De oefenopgaven kun je hier vinden: theorie schermvliegen

Steven Montfoort
Lid
Reg. nr. 2733

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Steven Montfoort   E-mail Steven Montfoort   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Dag Henry,

Ik heb een paar vragen ontdekt waarvan ik vermoed dat de vraagstelling, of de antwoorden niet juist of volledig zijn. Het gaat om:

(396)
Het vliegen zonder ATC clearance is mogelijk in welke vorm van de onderstaande luchtverkeersleidingsgebieden?

a. Luchtruimklasse E
b. Luchtruimklasse B en E
c. Luchtruimklasse B
d. Luchtruimklasse E en G
Het juiste antwoord is a, jij had d [toelichting]

Toelichting
ATC: Air Traffic Control. Alleen in ongecontroleerd luchtruim is vliegen zonder klaring (clearance) toegestaan. Luchtruimklasse G is ongecontroleerd en dus geen luchtverkeersleidingsgebied. Luchtruimklasse E is weliswaar gecontroleerd, maar er wordt geen luchtverkeersleiding gegeven en men kan ook hier zonder ATC clearance vliegen.

Zie laatste zin. Waarom is antwoord d niet goed als volgens de uitleg in E en G zonder clearance gevlogen mag worden?? Daarnaast staat op de ICAO kaart dat in klasse E voor IFR-vluchten wel ‘clearance’ required is. Voor VFR-vluchten niet. De vraag vermeld niet om welk soort vlucht het gaat.

(478)
In de Amterdam FIR zijn de CTR’s verkeersleidinggebieden klasse:
a. C
b. D
c. E
d. G
Het juiste antwoord is a, jij had b.

Op mijn recente ICAO kaart staan CTR’s zowel als klasse C (Schiphol, Rotterdam, Eindhoven) en als klasse D (De Koog, De Peel) vermeld. De mogelijke antwoorden op vraag lijken daarmee onvolledig.

Henry Lemmen
Reg. nr. 55

Het oefenprogamma voor de theorie is de komende week weer actief. Zie de vorige postings voor de inlogprocedure. Eerst registreren en dan inloggen met je ingevulde gegevens.

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website