E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » Gevlogen Vleugels   » wind kuipje, luxe ?

Auteur: Onderwerp: wind kuipje, luxe ?
Hans Veldman
Lid
Reg. nr. 783

Icon 5 Geplaatst op      Gegevens van Hans Veldman     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ik heb enkele dagen mogen vliegen met een harnas met wind kuipje.

Nadeel het is extra gedoe met opbouw en opruimen. Meenemen deed ik door het schermpje tussen het opgevouwen scherm te doen, dus los meenemen hoeft niet.

Nadeel ondervond ik vooral dicht bij de berg, het plastic vertekent het beeld en dat werkte verwarrend.

Voordeel, je wordt uit de wind gehouden. Geeft daarmee meer comfort op lange (koude) vluchten. Mijn ervaring bij een koude post frontal vlucht van 3 uur, het gaf duidelijk extra comfort.
Het is trouwens erg afhankelijk van je lichaams bouw of het comfort of dis-comfort is. Een mede piloot stak duidelijk verder boven het scherm uit en ondervond veel wind turbulentie. Kwestie van proberen.

Bied trouwens ook bescherming tegen regen (foto van Aart op XContest )  -

Zelf heb ik na enkele dagen proberen besloten dat het niet iets voor mij is, op basis van het gedoe en het soort vliegen wat ik doe.

IP: Gelogd

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website