E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Nieuwe enquete  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » Meteo   » Voorspelde windsnelheid-variatie en zon

Auteur: Onderwerp: Voorspelde windsnelheid-variatie en zon
Fred Jan Kraan
Lid
Reg. nr. 2532

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Fred Jan Kraan   E-mail Fred Jan Kraan   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Weersites gebruikt voor wind-sporten geven een gemiddelde windsnelheid aan en de snelheid in gusts, de maximale windsnelheid. Nou merkte ik onlangs dat Windfinder recentelijk voor zowel de gemiddelde als maximale snelheid 22 km/h aangaf, maar dat er in praktijk op het strand toch wel hardere windvlagen optraden. Nou was het zonnig, zoals ook voorspeld, dus zou dat door thermiek kunnen komen. Maar die werd in de voorspelling kennelijk niet meegenomen. Weet iemand hoe die gusts waarde bepaald wordt? On-line vond ik alleen dat het voorspellen moeilijk is.
Als thermiek niet wordt meegenomen in de voorspelling moet je dus met zonnig weer rekening houden met hardere windvlagen dan wordt aangegeven.

IP: Gelogd

Plaats een nieuw onderwerp  Nieuwe enquete  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website