E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Nieuwe enquete  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » Meteo   » windstoot

Auteur: Onderwerp: windstoot
Henk-Jan Kortink
Beter één vlucht in de lucht ......
Reg. nr. 816

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Henk-Jan Kortink   E-mail Henk-Jan Kortink   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Op de site van Rijkswaterstaat check ik regelmatig de wind voor WaZ, hier dus.

Ik kende de maximum windstoot die ik nog aankon, maar nu staan er sinds kort 2 windstoten. Welke van de 2 werd er vroeger al getoond en welke is er nieuw?

IP: Gelogd
Martijn van Dijk
Lid
Reg. nr. 147

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Martijn van Dijk   E-mail Martijn van Dijk   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Hoi Henk-Jan,

Wil een even een berichtje sturen naar de Servicedesk Data van RWS. contact formulier

Sinds kort wordt de webpagina op een nieuwe manier van data voorzien uit het meetnet.

Ik vermoed dat men nu zowel de ongecorrigeerde (sensor hoogte) als de gecorrigeerde waarde (10 meter nap) tonen die beschikbaar zijn in het meetnet van RWS.
Men zou alleen de gecorrigeerde waarde moeten laten zien want dan zijn de waarnemingen vergelijkbaar met ander stations.

Henk-Jan Kortink
Reg. nr. 816

Waardering:
5
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Henk-Jan Kortink   E-mail Henk-Jan Kortink   Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Dank voor je uitleg en de link. Ik heb ze mijn vraag voorgelegd.
Henk-Jan Kortink
Reg. nr. 816

Waardering:
5
Keurig antwoord ontvangen:

quote:
Sinds er aanpassingen zijn gedaan in de manier waarop de data aan de Geotool wordt geleverd wordt de windstoot inderdaad 2 maal weergegeven. Het gaat om de windstoot op sensorhoogte (WS10MXS3) en de windstoot gecorrigeerd naar 10 meter hoogte (WC10MXS3). De laatste is de windstoot die gepubliceerd mag worden. In de grafiek is dat de zwarte lijn en in de tabel de 2e windstoot.

Er is opdracht gegeven om dit aan te passen.

De Servicedesk Data
Rijkswaterstaat Centrale Informatievoorziening

Ton Stokkermans
Lid
Reg. nr. 1538

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ton Stokkermans     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Dat klopt niet. De getallen in voorlaatste kolom corresponderen met de zwarte lijn. Met 'de tweede windstoot' wordt naar de laatste kolom verwezen, neem ik aan.

Nu weten we dus nog steeds niet welke cijfers (de hoge of de lage) de gecorrigeerde windstoot aangeven. Waar moeten we vanuit gaan zolang grafiek en tabel niet zijn aangepast?

[Confused]

Als de zwarte lijn (de lage cijfers) het meest accuraat is, dan mag het op SoarFinder ook worden aangepast. Dat is namelijk mijn favoriete plek om windsnelheden te checken.

[ 21.10.2014, 13:29: Bericht aangepast door: Ton Stokkermans ]

Ton Stokkermans
Lid
Reg. nr. 1538

Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Ton Stokkermans     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ben ik nou ook kippig geworden? SoarFinder geeft nu de lage waarde aan (zwarte lijn). Dat was net toch anders?

[Confused] [Confused]

Lees je toevallig mee, Bouke?

Ton Stokkermans
Lid
Reg. nr. 1538

OK, ik zie nu dat de windstootgetallen op SoarFinder niet consistent zijn. De ene keer zijn ze gelijk aan de ongecorrigeerde waarde en de andere keer aan de gecorrigeerde waarde. Raar.

Plaats een nieuw onderwerp  Nieuwe enquete  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website