E-Lijn

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie
mijn gegevens | ledenlijst inloggen | registreren | zoeken | vragen? | index
  Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
» E-Lijn   » Vliegen   » Veiligheid   » Gebruikservaring SPOT

Auteur: Onderwerp: Gebruikservaring SPOT
Hans Veldman
Lid
Reg. nr. 783

Icon 4 Geplaatst op      Gegevens van Hans Veldman     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Gebruikservaring SPOT.

Pratijk ervaring, SPOT SMS message kwam niet door bij de ontvanger !
Maar OEPS [Eek!] , dat was niet een probleem van het SPOT systeem.

Wat bleek was dat de SPOT SMS van door lokaal nummer verstuurd werd en daarom door de ontvanger gelijk als spam werd geblokeerd en daarmee verschenen de volgende SMS-en ook niet meer op de telefoon (er wordt daar veel gespamed)

Oplossing: Verzend 'gecontrolleerd' een test bericht en voeg de verzender als Contact toe op de telefoon van de ontvanger.

Ik heb mijn eigen telefoonnummer inmiddels ook op de SPOT verzendlijst gezet (eerst om bovenstaande
uit te zoeken). Meestal gebruik je SPOT bij geen telefoon ontvangst, maar voor SMS heb je meestal maar even een kort contact nodig om bericht te ontvangen. En dat heb ik soms wel in de gebieden waar ik vlieg.

Mooier is natuurlijk een tweeweg sateliet sms systeem, die tegenwoordig steeds betaalbaarder geworden zijn.

IP: Gelogd
Rick van der Sloot
Lid
Reg. nr. 2061

Waardering
Icon 1 Geplaatst op      Gegevens van Rick van der Sloot     Stuur een privé bericht       Wijzig/wis bericht 
Ben zelf in het bezit van een Inreach (overgenomen door Garmin).
Deze biedt de mogelijkheid voor 2-weg satelliet communicatie en je kunt ook ad hoc berichten opmaken en versturen.
Maar lees laatst op gebruikersgroepen dat de connectie met het SMS netwerk ook wel eens hapert.

Uit eigen ervaring heb ik met Garmin een probleem gehad, kon 1,5 maand niet inloggen op m'n account. Waardoor het abonnement niet te activeren was en de unit onbruikbaar was tijdens een trip. Diverse contacten met de verschillende helpdesk en brachten geen uitkomst.
Na de trip begon het spul een paar weken weer te werken.

IP: Gelogd

Plaats een nieuw onderwerp  Stuur een reactie Sluit discussie   Interessant onderwerp   Verplaats discussie   Wis onderwerp Vorig onderwerp   Volgend onderwerp
 - Printer-vriendelijk beeld
Kies een forum:

Contact | Website